تبلیغات


دنیای مکمل قدرت واقعی را با ما تجربه کنید !

دنیای مکمل قدرت واقعی را با ما تجربه کنید !
پایگاه تخصصی بادی کلاسیک با مشاوره رایگان (تغذیه سالم - ورزش منظم) 
نویسندگان
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
نظر سنجی
لطفانظر خود را درمورد وبلاگ بدهید؟






صفحات جانبی

در پیچ و خم دنیای تغذیه

1.مصرف مداوم پروتئین

یکی از کلید های ارتقای سیستم هضم و جذب پروتئین این است که مقدار مصرف  را  درست تنظیم و دریافت کنید . مصرف 100 گرم پروتئین دو نوبت در روز نمی تواند (مقایسه با مصرف 200 گرم تقسیم شده در 6 وعده یا بیشتر ) حمایت چندانی از فرایند عضله سازی در بدن انجام دهد .

پروتئین مصرفی باید در جریانی مداوم و منظم تامین شود مثلا : برای روشن نگه داشتن یک کوره اتش لازم نیست تمام سوخت خود را یک باره داخل کوره بریزید در این حالت سوخت ما با سرعت بیشتری می سوزند.اما با تزریق مداوم سوخت در فواصل زمانی متفاوت می شود جریان عضله سازی را در طول روز حفظ کرد .

2.غذاهای موافق با بدن

بعضی بدن سازان عاشق لبنیات وگوشت قرمز هستند و بعضی ها خیر .(ولی بنظر من : در عین حالی که لازم نیست خود را وادار به خوردن غذاهایی کنید که  به انها  بی علاقه هستید باید دنبال غذاهایی باشید که دوستشان دارید !)  بعضی از مردم که از منبع پروتئینیناهماهنگ با گوارش شان دوری کنند .به عنوان مثال : بعضی ها می گویند که نسبت به لاکتوز شیر حساسیت دارند و زمانی که هر نوع لبنیات مثل شیر که لاکتوز دارد را مصرف می کنند سیستم گوارشی شان نسبت به ان واکنش بد نشان می دهد به طوری که می خواهد زودتر از ان خلاص شود .                                      چه حدسی می زنید ؟                                                                                                                                              زمانی که از شیر 50 گرم پروتئین دریافت می کنید و پس از ان ناچار می شوید به سرعت به دستشویی مراجعه کنید احتمال ان زیاد است که بخش زیادی از ان پروتئین را جذب نکنید . در واقع این وعده که اساس ان شیر است می تواند روی افرادی که به ان حساسیت دارند اثر منفی بگذارد . سیستم گوارشی بیشتر ازان که  بخواهد از غذای مصرف شده استفاده کند سعی می کند ان را از بدن خارج کند تا استرس از بدن کم شود .

3.مکمل های موافق با بدن

طعم  و کیفیت مکمل ها یکی از مهمترین عوامل در وعده قبل و بعد از تمرین و همچنین وعده قبل از خواب است . اما هیچ موضوعی ازاین که ایا بدن نسبت به ان مکمل ظرفیت دارد یا خیر مهمتر نیست .                                                  مکمل های پروتئین می توانند برای خیلی از سیستم های گوارش پر فشار باشد وبرای این مشکل 4دلیل وجود دارد : اول اینکه مایع هستند ودر نتیجه به سرعت وارد بدن می شوند و دوم اینکه حاوی مقادیر زیادی از این پروتئین خواص هستند در نتیجه مقدار زیادی از این پروتئین خواص وارد بدن می شود . اگر مصرف مکمل پروتئین باعث نفخ وبیرون روی می شوند احتمالا لازم است که پروتئین تولیدی شرکت دیگری را انتخاب کنید با حداقل مقدار مصرف هر وعده را کم کنید . یادتان باشد که بدنتان احتمالا می تواند بیشتر از 55٪ گرم پروتئین به ازای هر کیلو از وزن بدن را در هر وعده تحمل نماید.  بنابر این دلیلی ندارد که در هر وعده بیش از این حد پروتئین دریافت کند.

4.افزودن پروتئین های جدید

شاید متوجه شده باشید که بدن نمیتواد که منابع خواصی از پروتئین را به خوبی مورد استفاده قرار دهد به طوری که نیاز است به طور کلی از انها اجتناب کنید . این الزما درس ت نیست اگر می خواهید غذای جدیدی رابه رژیم غذایی خود اضافه کنید و برای هضم ان مشکل دارید احتمالا نیاز است که مقدار مصرف  ان را در اولین نوبت کم کنید . اگر گوشت را از رژیم حذف کنید .درنتیجه بدن برای هضم کردن مقادیر زیادی از گوشت قرمز دچار مشکل خواهد شد چرا اطلاعات کافی و مورد نیاز برای ایجاد انزیم های ضروری در هضم مقدار زیاد گوشت را به بدن نمی دهید . غذاهای مختلف انزیم های (مواد شیمیای هستند که به تجزیه غذاها کم می کنند ) متفائتی برای هضم وجذب موثر استفاده می کنند و بدن انسان در این زمینه بسیا هوشمند است : انزیم مورد نیاز برایغذایی که می خورید را تولید می کند . بنظرمن (بدن توانایی فوق العاده ای برای تطبیق پذیری دارد وبا اندکی تفاوت موثرترین انزیم ها را برای کمک به هضم غذای جدید تولید می کند .)

5.فیبر های کار ساز

فیبرها کارایی های مهمی را در بدن دارند ودر جریان گوارش نقش زیادی ایفا می کنند . جالب است که بدانید فیبر ماده غیر غذایی است یعنی در بدن جذب نمی شود بنظر بنده: (همه فیبرهایی که مصرف می کنید چه ازر نوع قابل حل و چه از مدل غیر قابل حل از بدن عبور می کند .)                                                                                                              بنابراین چرا به فیبر نیاز دارم؟                                                                                                                     فیبر ها فواید بیشماری برای بدن دارند که ازجمله انها میتوان به ارتقای جذب به ویژه ویتامین و مواد معدنی اشاره کرد. بطور اخذ فیبر ها تاثیر پاک سازی برای روده ها دارند و جذب کلی را در بدن ارتقا می دهند .                                    

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به سایت بادی کلاسیک نه وبلاگ من بلکه وبلاگ همه ی ورزشکاران جوان و کاربران عزیز خوش آمد می گویم.
مشخصات شما





آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by zirebaran.org

IranSkin go Up


بک لینک طراحی سایت